vrijdag 2 mei 2014

Het is nu heel zorgwekkend

Woensdag 30 april
Arme Sijn. Het gaat de verkeerde kant op. Maandag en vandaag heeft ze een vochtinfuus gehad en m'n arme katje reageerde wel heel erg heftig op het miniprikje valium om de eetlust op te wekken. Ze heeft nu wel lekker haar buikje vol maar de klisma voor de obstipatie is niet voor herhaling vatbaar. Zeker niet in combinatie met de spierverslapper. Ze is nu toch wel zo smerig. Ze blijft poepen en ondanks dat ik haar steeds een schone bak geef, loopt ze door de inmiddels dunne ontlasting heen en komt ze dat af en toe bij mij 'afvegen'. Met schone handdoeken komen we een heel eind maar leuk is anders. Ik hoop dat deze narigheid voor haar beloond gaat worden met nog wat kwaliteit van leven. Haar darmen waren als kitten al een groot probleem en na jarenlang gesukkel en gedieet tegen de diaree, kreeg ik haar op dit gebied goed met de versvleesvoeding maar toen bleek ze gevoelig voor obstipatie te zijn geworden. Haar dikke darm bleek vandaag niet zo zeer het probleem. Haar dunne darm voelt niet goed en dat zou kunnen wijzen op darmkanker. Dit is niet zeldzaam bij katten maar wel bij onze katten. Ik ben bang dat het niet meer ontkennen valt dat we nu haar laatste periode ingaan en dat we het juiste moment moeten gaan bepalen om Sijntje te laten gaan. Omdat Sijntje aan de wandel was, was ik net van plan om schone kleren aan te trekken maar ze kwam nu weer eventjes bij me langs. Nog maar even wachten tot ze wat rustiger is geworden. Het prikje van de dierenarts zou niet zo lang werken. Dat was om ca. drie uur en nu zijn we bijna twee uur verder.
Donderdag 1 mei
Arme Sijntje heeft nog lang last gehad van haar darmen en ik heb de indruk dat de portie Hill's AD er toen al weer uit is gekomen. Haar ontlasting had eenzelfde weeïg luchtje. Vanmorgen kreeg ze naast haar kwartje Cerenia ook een kwartje Valium en ze heeft fantastisch goed gegeten! Zo ben je bang dat je haar moet laten inslapen omdat er te weinig kwaliteit van leven is en zo eet en spint ze alles weer bij elkaar. Ik heb vanmiddag even rauwe kippennekjes gehaald. Fijngehakt vindt zij ze meestal verrukkelijk.
Vrijdag 2 mei
Zo goed als ze gisteren at, zo slecht gaat dit vandaag. Uiteindelijk heb ik maar wat Convalescense met een spuitje gegeven. Daarna heeft ze wel iets gegeten maar wel te weinig. Ik mis nu haar spirit. Ik ben gewend dat wanneer ze bij me ligt dat ze dan spint. Dit is vandaag eigenlijk nog niet gelukt. Ze ligt nu al een paar uur bij me op schoot maar ze ligt heel anders en ze voelt kouder aan. Vanmiddag heb ik nog even een antibioticakuur voor haar opgehaald omdat haar oude kwaal, slijmvorming in haar keeltje en neusje, weer aan het opspelen is en dat is natuurlijk ook geen feest voor haar eetlust. Ik hoop dat dit haar wat helpt. Straks zal ik een extra lekker warm mandje, met zo'n warmhoudplaatje, een heatpad van Snuggle Safe dat ik in de magnetron opwarm en dan voor minstens acht uur warmte afgeeft, voor haar maken zodat ze de nacht goed doorkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten