woensdag 14 mei 2014

Easypil blijkt ook handig om een daarmee verpakte pil te geven

Wat een feest!!! Ik heb een oplossing gevonden voor het diervriendelijker geven van de pillen aan Sijntje. Onze lieve Sijntje heeft ernstig nierfalen maar met medicatie en heel veel kleine hapjes iedere dag komen we een heel eind. Alleen werd het geven van al die pilletjes, vooral kwartjes van al kleine tabletjes, steeds moeilijker. In mijn vingers bijten, wat vroeger haar specialiteit was, is geen probleem meer (nauwelijks nog iets over dat voor gebit kan doorgaan) is nu het probleem niet. Het arme dier gaat door iets in die pilletjes hevig speekselen. Het is maar een paar minuten per dag en de rest van de 24 uur brengt ze in alle comfort en meestal spinnend door, maar ik merkte aan mezelf dat ik het steeds moeilijker ging vinden om die stukjes pil te geven. Als een tabletje mooi achterin het keeltje valt, is er geen probleem maar juist omdat vooral de Cerenia zo klein en licht is, belandde het lang niet altijd op de juiste plek. Het bestaan van Easypil kende ik wel maar dat lustte ze niet en dus zeker niet nu ze zo vaak misselijk is door het nierfalen. Ik bedacht dat ik het hoge soortelijke gewicht van deze kneedpasta kon gebruiken zodat er geen contact hoeft te zijn tussen haar bekje en de pilletjes. Vanmorgen ging ik aan de slag en het kon niet voorspoediger verlopen. Ik kon de miniballetjes heel makkelijk achter in haar keeltje laten vallen, een zetje erachteraan met mijn vinger en klaar was Sijn. Haar ontbijt was niet zo in de smaak gevallen (ik denk dat ze geen makreel meer kan zien!) dus ik maakte iets anders op basis van stukjes rauwe sucadelap en wat Carnibest. Natuurlijk kregen de anderen ook een stukje alleen Shabanou liep haar stukje mis maar dat wilde ik opvangen door haar het eten dat Sijntje liet staan te geven - er was geen kruimel meer over!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten