vrijdag 26 december 2014

Blijkbaar vergeten af te kloppen :-(

Zo enthousiast als ik een paar dagen geleden was, zo slecht ging het naderhand met Sijntje. We dachten echt dat we nu afstevenden op het haar moeten laten inslapen. Ze wilde niets meer eten en ze gooide ook al het water uit haar waterbakjes. Omdat ze erg veel drinkt, heeft ze altijd al drie waterbakjes staan want een nierpatiƫntje die even te weinig water drinkt, gaat meteen onderuit. Met tijdig verschonen kan ik dit niet oplossen want omgegooid is omgegooid. Gelukkig maar dat ik zoveel thuis ben.
We hadden ons al laten voorlichten over welke dierenklinieken er de feestdagen dienst hadden en bijgelovig als ik op het gebied van onze dieren ben, lijkt het er nu ook weer inderdaad op dat we ze deze feestdagen niet nodig hebben gehad (de dag is nog niet om dus ik heb het nu afgeklopt).
Het bleek dat een beginnende bronchitis de oorzaak was van haar gebrek aan eetlust. Dit heeft haar een tijdje geleden ook goed ziek gemaakt. Nu was ik er eerder bij en kon ze meteen de daarvoor bedoelde medicijnen krijgen: Dexoral en Clavaseptin. Onvoorstelbaar hoe snel zoiets kan aanslaan. Eigenlijk gaat het nu weer heel behoorlijk. Ze eet voldoende en is lekker actief; door de kamer lopen en vooral zichzelf uitnodigen om op schoot te komen. Haar darmfunctie gaat ook behoorlijk. Ze krijgt wel Laxulon en soms wat Isogel door haar eten en zojuist resulteerde dit in een drolletje. Het enige vreemde is dus dat water hengelen en sinds vandaag is het likken aan kleding erbij gekomen.

Het nieuwe mandje voor Sijntje is een groot succes; dit vindt Orchid ook.

Lekker bij het baasje.

Het geven van haar vochtinfuus is al voor niemand een straf maar met Jack erbij is het extra gezellig. Dat hij met zijn grote lijf boven op het slangetje ging liggen, bleek geen probleem. Er ligt een lekker kussen op tafel en dat verdeelt zijn gewicht wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten