maandag 10 maart 2014

Het is ongelooflijk lang goed gegaan

Tot onze verbazing bleef Sijntjes eetlust zoals het hoort en het is dat ze aparte maaltijdjes en pillen krijgt en veel drinkt en plast want anders zou je vergeten dat ze een probleem heeft. Ze heeft zelfs vorige week geen vochtinfuus gekregen. Gisteravond heeft ze nog een flinke maaltijd achter haar kiesjes gewerkt maar helaas vanmorgen kon ik haar niet aan het eten krijgen. Geen Sheba, geen zalm, geen room, uiteraard geen Carnibest en verder een paar, letterlijk een paar, brokjes en een paar kruimeltjes rosbief kwamen we niet. Ook viel me op dat er minder gedronken en geplast was...
In het kader van mijn gezondheid ben ik toch een uurtje naar de sportschool en toen ik thuis kwam rook ik het al - geen goede ontlasting. Een heel vies kleurtje en luchtje. In eerste instantie een opluchting - dit was dus de oorzaak - maar heel even wist ik niets te bedenken wat ik voor haar kon doen. Al gauw besefte ik dat ik haar een kwart pilletje Finidiar/Diarstop kon geven zodat Sijntje zich weer wat beter zou gaan voelen. Dat zit nu nog steeds in te werken terwijl zij spinnend bij me op schoot ligt. Ik heb haar grondig gekamd en straks ga ik was rijst met kipfilet voor haar koken. Ze heeft de laatste tijd voornamelijk liflafjes als blikvoer voor katten en vis uit blik voor menselijke comsumptie gegeten en dat zou de oorzaak van het huidige darmprobleem kunnen zijn. Er kunnen ook andere mogelijkheden als overloopdiarree door obstipatie of een haarbal zijn maar dat ligt nu nog niet echt voor de hand. Eerst maar weer die eetlust terug!

Helaas geen nieuwe foto's van haar. Ze zit of in haar felarium of bij mij op schoot en om nu een selfie te gaan maken... dan kan ik beter een leuke oude foto van haar zoeken,






Als er één kat op de wereld is die een andere kat absoluut adoreert, is dat Sijntje wel. Zo verschrikkelijk jammer voor haar en voor ons dat haar maatje Rooster overleden is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten