maandag 9 december 2013

Even voorstellen

December 2013

Sijntje is ons schattige wildkleur Abessijns poesje van nu 15 jaar. Zij is een rasechte Abessijnse dame die niet alleen bijzonder charmant is maar met al haar charmes vroeger ook de nodige keurmeesters op kattententoonstellingen wist in te pakken.
Op website Silfescian.nl heeft ons meisje haar eigen pagina's in de rubriek 'In Herinnering': Sijntje.

Onlangs gezellig bij Huibert.

Samen met Jack bij Angela

Mee op vakantie. Dit doen we al jaren om te voorkomen dat ze instort en de oppas met alle dan benodigde zorg in de problemen komt.

Ook op vakantie. Ze weet altijd de zonnige plekjes te vinden.



In maart van dit jaar


De lieve Bobby, een kitten van Shabanou, was gezellig in haar warme koepelmandje gekropen.
Ze heeft al jaren nierfalen maar het ging met haar ondanks al dat extra drinken en veel plassen en de bijbehorende misselijkheden best aardig. Ik moet er scherp op zijn dat zij voldoende eet (en drinkt maar dat meng ik met haar eten). Af en toe stort zij in en moet ik haar met dwangvoeding weer op gang helpen en daarna is het weer met haar alsof er niets is gebeurd. Maar vorige week was Sijntje niet zoals ze hoort te zijn en gingen we naar de dierenarts. De oorzaak zat mogelijk in haar oude kwaal slijmvorming in haar keeltje. Vroeger moest ze daar meer dan eens een Doxycyclinekuur voor hebben maar sinds ze een keer een andere kuur voor een blaasontsteking kreeg, was deze steeds terugkerende kwaal verleden tijd. We vroegen natuurlijk om diezelfde kuur als toen. Blijkt de wetgeving te zijn veranderd en mag dit alleen worden voorgeschreven nadat er een kweekje is gemaakt. Daar kan je niet op wachten dus we zijn maar akkoord gegaan met een andere kuur. Sijntje kreeg twee dagen achter elkaar een vochtinfuus en samen met de pillen, waaronder een eetlustopwekker, is ze er enorm van opgeknapt. Ze toont ook weer haar oude gedrag, bij mij op schoot plakken en een goede eetlust.

Ik heb me voorgenomen om het wel en wee van Sijntje in dit blog te gaan zetten. Ik heb namelijk geen ervaring met katten met een nierkwaal en ik wil hiervan leren. Ik heb een boek gelezen over een kat die vochtinfusen moest krijgen vanwege het nierfalen en zijn lieve eigenaar heeft geleerd hoe hij die zelf kon gaan toedienen. En we hebben dit ook gehoord van een kattenvriendin die dit wist te gaan geven. Dan zou ik dit ook moeten gaan leren, alleen ik en naalden zijn twee totaal verschillende dingen. Waar een wil is, is een weg. Voorlopig doet Sijntje het weer heel behoorlijk.

9 april 2014 - Sijntje is er nog en naast de tekst hier rechts schuinboven staan de latere stukjes info, nu elf, over haar. Deze link verwijst naar die van 9 april: Blogspot van 9 april 2014.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten