zaterdag 7 februari 2015

Hoog tijd voor een update

Met het Sijnekind languit dwars voor m'n laptop schrijf ik dit berichtje en zet ik er straks de laatste foto's bij.
Ik was van plan om haar topic om mijn website eens bij te werken maar om een of andere duistere reden lukt het me niet om de topics van de dieren bij te werken. De rubrieken Nieuws en Nestjes lukt wel. Ik kan niet ontkennen dat ik hoognodig een nieuwe website moet gaan maken.

Hoe het verder ging. Echt geweldig. Sijntje krijgt minder medicatie en eet meer dan voldoende. Vanmiddag in de supermarkt liep ik langs de rosbief en kon dit dus laten liggen. Rosbief, gerookte makreel van de visboer en allemaal andere kunstgrepen waren een tijdlang nodig om haar te laten eten. Nu is dit dus al tijden niet meer nodig. Ook de Diazepam waarvan ze kwartjes van de lichtste dosering kreeg, krijgt ze al weken niet meer. Ze had nogal een zwalkend loopje maar nu is duidelijk dat dit iets van haarzelf is en niet van de pilletjes.

Vorige week woog Sijntje zwaarder dan ze de afgelopen anderhalf jaar had gewogen. Ik heb het afgeklopt maar we mogen aannemen dat haar nierfalen niet echt progressief is. Haar maagje is haar zwakke punt maar met de Cerenia, Ciseral Drops en de Mirtazapine (nu 1/8 om de dag) en het dagelijkse vochtinfuus gaat het heel erg goed.

De foto's:

Meer dan 2650 had ze laatst gehaald. Het voordeel is wel bij een Bonsaikatje dat ze volwassen toch in een keukenweegschaal past.

Gehakte rauwe kip met botstukjes, vleugeltjes, stukjes karkas of kippennekjes zijn haar favorieten.

Sijntje eet het best wanneer ik een vooraf verwarmd schaaltje met extra nat eten in haar mandje zet.

Het bleek dat ik deze foto niet digitaal had en dus ook niet op mijn website staat.
Rooster en Sijntje als trotse ouders

Uit de oude doos. Sijntje in de bloei van haar leven met haar fantastische kittens van Rooster. Sijntje heeft twee keer een nestje grootgebracht.





Ik ga eerdaags eens op zoek naar andere leuke foto's uit het pre-digitale tijdperk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten