donderdag 20 februari 2014

Ipakitine

Vandaag heb ik wat nierdieetvoer voor Sijntje gehaald. Ik was gisteren gestart met het geven van Ipakitine. Helaas viel dat goed tegen. Het is een middel dat fosfaten remt en dat is weer beter voor de nieren maar het 'smakelijke' ervan waarover ik gelezen had. Omdat ze de meeste hapjes die ik haar geef niet opeet, geef ik dat uiteindelijk aan de andere dieren. Het lijkt me niet echt goed voor de andere katten dus onze grote en zeer oude Eesz wordt nu goed verwend. Ik heb de indruk dat iedere keer een totaal ander hapje het beste aanslaat bij Sijntje vandaar dat dieetvoer, waar ik normaal een tegenstander van ben, zijn nut kan betekenen. Morgenochtend krijgt ze alleen haar nieuwe kwartje Mirtazipine wanneer haar ontbijt er niet goed genoeg in gaat. In principe mag ze haar nieuwe kwartje dan wel al weer maar de vorige keer heeft ze het er ook vier dagen op gedaan en ieder beetje minder medicijnen is meegenomen. Ik heb geen nieuwe foto's van Sijntje. Ze zit of bij mij op schoot of ze ligt in haar mandje (met een warmteplaatje eronder).

Dit plekje tegen de radiator aan is inmiddels ook door de anderen ontdekt dus dat is niet meer exclusief voor Sijntje. Gelukkig zijn er hier heel wat aangename kattenplekjes en voor Sijntje maak ik de plekjes doe speciaal voor haar zijn dag en nacht lekker warm. Lang leven de warmteplaatjes van Snugglesafe. Ze blijven langer dan acht uur warm!
Deze foto is van december jongstleden.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten